Thursday, May 15, 2014

Gagak Hitam

I have too many things to share, too many things to story, too many.


Dari betapa kerdilnya aku tidak sedar bahawa aku menjadi sahabat yang hanya AKU ADA ketika senang, yang waktu susah engkau hilangnya aku. Sungguh, aku tidak sedar.

Cukup-cukuplah. Bahagia yang engkau cari begitu, maka pergilah. Aku tak mampu.
Sedar-sedarlah. Dah memang aku begini, apa mungkin termampu aku jadi seperti yang engkau mahu begitu? Kita lain-lain. Apa mungkin aku yang hitam layak dipadankan dengan kau yang rupawan?


I have too much to say -- nak tangkis balik apa yang orang kata, nak perjelas balik kekaburan yang ada.

But then I realized one thing. Konsep yang aku patut pegang, yang kita SEMUA patut pegang, genggam. Semat kemas-kemas dalam hati, dalam diri.


“cakap benda yang baik-baik, and if you have nothing nice to say, don’t say anything at all” – makanya aku diam. Because my words might hurt you.

No comments: