Wednesday, June 5, 2013

Kadang-kadang



Kadang-kadang mencintai dan menyukai seseorang lagi manis dalam diam, sebab kau takkan terluka disebabkan si dia. Dan kadang-kadang, kau kena lepaskan apa yang kau pendam, untuk bagi tahu dia yang kau suka dia. Dan kadang-kadang aku sendiri konpius, which one you should follow between two.

Kadang-kadang aku percaya yang kau patut let go apa yang kau pendam, daripada kau merana sorang-sorang. At least kalau kena reject kau boleh berhenti berharap. Kadang-kadang aku percaya yang kau patut pendam, sebab cinta dalam diam tu manis. Kau stalked dia, kau curi-curi pandang dia, kau try gain attention dia. I found that’s sweet. Don’t you? At least for me, I found that’s sweet. Haha.



Cuma pada satu tahap yang kau patut sedar yang cinta tak boleh dipaksa. Kadang-kadang kau usaha sekuat mana pun, kalau dia bukan milik kau, benda takkan jadi. Biar sekampung tolong kau dapatkan dia sekalipun, bagi hint, buat banner bagi sokongan kalau benda bukan hak kau, kekal akan jadi bukan hak kau. Dan kadang-kadang benda yang kau biar, kau buat tak peduli benda tu lah yang akan datang dekat dengan kau.

Rama-rama kalau kau kejar, dia akan lari. Even lembu kalau kau kejar pun dia akan lari. Point aku kat sini, benda kalau makin kita kejar, makin dia menjauh. Makin kita rasa nak pegang dia, makin dia elak. Makin kita rasa nak ikat dia, makin dia cuba loloskan diri.

Tapi dalam kau tak sedar, rama-rama kalau kau buat tak peduli, time tu lah dia akan mula dekat dengan kau. Sebab dia tak rimas, sebab dia selesa. Sebab takdak orang sekat kebebasan dia. Sebab dia boleh jadi diri dia.




Cinta pun macam tu, semakin kita kejar, makin dia lari. Cuba kita just follow with the flows. Perancangan Allah ni terbaik untuk kita. Kadang-kadang kita rasa kita perlu benda tu, tapi sebenarnya bagi Dia benda tu tak penting pun. Tak perlu. Kadang-kadang kita rasa benda tu tak penting pun dalam hidup kita, tapi benda tulah yang Dia bagi. Sebab apa? Sebab dia merencanakan yang terbaik buat kita. Put trust on Him. He know the best.

2 comments:

Karya Hati said...

nice sharing. percaya pada Allah. dia punya agenda terbaik untuk kita.

pernah gak bincangkan topik ni. macam2 komen keluar. hee.

anyway. goodluck ya! :)

Rayyan Rayqal said...

thanks awak. semoga Tuhan jadikan kita semakin kuat! :)