Monday, June 24, 2013

final exam syndromes


Setiap kali stress belajar untuk final, mesti rasa nak berhenti belajar dan start business. Tak kisahlah jual nasik lemak tepi jalan sebelah YuHaiTiEm ke, jual tudung Syiria online ke, jual cupcakes penyek ke apa, mesti rasa macam tu. Hilang beban belajar, pikir nak cari untung je. Tapi setiap kali pikir macam tu mesti rasa nak lempang diri sendiri laju-laju, cincang kasi hancur, letak dalam freezer start business frozen food pulak. Harharhar. Hambarnya aku sekarang, mungkin sebab dah tua -..-‘’

Dan setiap kali rasa nak cincang diri sendiri dan baling diri sendiri dari tingkat 5 apartment pinggiran kota shah alam ni (baca: flat pkns blok 42), seruan kembali ingat Tuhan tu ada. Alhamdulillah, hati tak mati lagi. Dan bila ingat Tuhan minda otomatik kembali rasional yang zaman sekarang mak ayah (baca: keluarga mertua) tak pandang bakal menantu takdak degree. Kalau setakat nak naik Nasya Ajiz (baca: Yamaha Ego) sampai tua, cuba cakap kat aku ayah mertua mana yang pandang? Awek pun tak teruja nak datang dekat. Jadi kena belajar rajin-rajin so that boleh pakai Mini Kuper pulak, gaji ribu riban senang, bini tunjuk itu ini just swipe je pastu bulan-bulan aku makan pasir sayang bini punya pasal.


Ok. Entry ni sangat melalut. Dan ketahuilah bahawa ini petanda aku stress. Jangan cari pasal dengan aku, serius mood senang rabak time-time stress cenggini. Kau makan cekelat tak kongsi dengan aku pun aku rasa nak bawak diri pi Zimbakwe musim-musim cenggini tahu dok? Harharhar. Hambar kuasa dua. Aku sekarang dah makin perform buat suasana krik krik krik.

Aku rasa aku patut dapatkan khidmat konseling. Makin rabak penyakit bangang aku ni. Doakan aku Berjaya siapkan proposal dan rajin-rajin study untuk final exam. Dan ketahuilah bahawa saat ini aku sedang mandi-manda sambil makan anggur tepi sungai Kelang. Please gelak, tak sanggup nak hadapi kenyataan yang aku makin hambar. Hmmmmmm.


2 comments:

anys nadhilah said...

hehe, nasib baik tengah cuti skrg . yes . :P tp . hmm dh nak beh

Latifahzainal said...

jgn stress2 sgt